إلهنا الطيب نشكرك على نعمتك.. نشكرك يا رب على نعمة الخدمة.. قبلتنا نخدمك يا رب رغم عيوبنا وخطايانا وكسلنا وتقصيراتنا وعدم استحقاقنا.. حطيتنا في كرمك.. شغلتنا بخلاص نفوسنا وخلاص اللي حوالينا.. عملت مننا قيمة يا رب حتى نُدعى خدامك ونستحق أن نكون معك حسب وعدك: حيثما أكون أنا هناك أيضاً يكون خادمي.. نشكرك على كل فرصة تعب أديتنا نتعبه عشانك لعلنا نقف قصادك يا رب عندنا رصيد عندك.. نشكرك على الكنز اللي حطيتهولنا في السما بدل الكنوز الفارغة اللي على الأرض.. نشكرك يا رب لأنك بتنبهنا أن عيوبنا مش هتتغيّر غير واحنا مشغولين بيك وبولادك.. #أبونا_داود_لمعي
0 comments:
Post a Comment