ارحمنا يا رب لأننا أخطأنا يا رب مراراً وتكراراً وكل واحد حفّر لنفسه أبار مشققة لا تضبط ماء.. لو رصدت علينا يا رب الناس اللي تعبوا بسببنا لن يقف أمامك انسان.. لو رصدت علينا الكلام اللي قولناه يا رب عن جهل وحماقة لن يقف أمامك أحد.. لو رصدت علينا سيل الأفكار البعيدة عنك اللي فيها شهوات وفيها كبرياء وفيها طمع وفيها غيرة مرّة، فيها حقد فيها فساد، من يتزكى أمامك يارب.. لو رصدت علينا مشاعر غير نقية بدل الحب والتواضع المفروض يبقى فينا، من يقف أمامك.. #أبونا_داود_لمعي
0 comments:
Post a Comment